سردخانه صنعتی

سردخانه صنعتی در واقع به مکانی که در آن سرما تولید شده و برای نگهداری و افزایش طول عمر محصولات با توجه به دمای مخصوص هر محصول درابعاد و اندازهای مختلف گفته می شود

آرامیس مارکت
آرامیس مارکت

سردخانه صنعتی مکانی برای سرد نگه داشتن کالا را سردخانه گویند.در واقع مجموعه ای ازساختمان و تاسیسات برای حفظ کیفیت یک کالا می باشد از مهمترین وظائف یک سردخانه ،جلوگیری از فسادکالاهای داخل آن با حفظ کیفیت طولانی مدت می باشد.
کاربرد ان درنگهداری مواد غذایی،کشاورزی ،انواع داروها،سیستم های نظامی ،میوه،وسبزیجات و... خلاصه نمیشود و بسیار گسترده می باشد.
سردخانه ها به ۴ دسته تقسیم میشوند؛
خانگی یا همان یخچالهای که در همه ی خانه ها یافت می شوند .
سوپرمارکت ها که انواع بستنی ها ،محصولات گوشتی و مرغی در آن برای فروش قرار داده میشود.سردخانه های تجاری که فروشگاه هاو رستوران های بزرگ،هتل ها، دانشگاها و پادگان ها از آن استفاده می کنند .
سردخانه های صنعتی که در کارخانجات عظیم صنعتی استفاده می شود .
مهمترین قسمت سردخانه را کمپرسور،کندانسور،اواپراتور یا تبخیر کننده و شیر انبساط های آن تشکیل می دهند .محفظه سردخانه نیز به دلیل محافظت از سرما و کاهش مصرف انرژی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
درسردخانه های صنعتی و تجاری معمولا از ساندویچ پنل ها برای محفظه استفاده می شود که به آن ساندویچ پنل سردخانه می گویند .
انواع سردخانه برا اساس حجم و ابعاد
سردخانه را براساس فاکتور های متعددی مانند دما و حجم و غیره می توان دسته بندی کرد ، سردخانه ها بر اساس کاربرد و دمای سردخانه به دو نوع سردخانه بالای صفر و سردخانه زیر صفر تقسیم می شوند. 

انواع سردخانه از لحاظ حجم به شرح زیر می باشد

سردخانه

  • سردخانه  متحرک 

  • سردخانه  اتاقی 

  • سردخانه صنعتی 

  • سردخانه کانکسی 

قیمت سردخانه بالای صفر

سردخانه متحرک و کانکسی

درصورتی که نیاز به یک سردخانه کوچک یا متوسط داشته باشیم و فضای کافی و لازم را برای نصب آن نداشته باشیم از سردخانه متحرک یا صنعتی استفاده میکنیم. به جای استفاده از دیوارهای اتاق، از کانتینر و یا سازه فلزی استفاده می‌شود.

قیمت سردخانه متحرک

سردخانه ثابت

سردخانه ثابت به نام  سردخانه اتاقکی یا کانکسی نیز شناخته می شود. وبه دلیل ابعادی که دارندامکان جابه جایی ندارد. دمای سردخانه های ثابت می تواند از مثبت پانزده درجۀ سانتیگراد تا کمتر از منفی 30 درجه سانتیگراد متغیر باشد. لازم به ذکر است که این دما به کمک عایق بندی و همجنین دستگاه های تهویه مطبوع مواره در بازۀ مشخصی نگهداری می کند.

قیمت سردخانه ثابت

سردخانه صنعتی

از سردخانه های صنعتی برای ذخیره وانبار مواد غذایی  یا دارویی معمولا استفاده میشود ، سردخانه صنعتی دارای ابعاد بزرگ می باشد و از چندین اتاق تشکیل شده اند .

قیمت انواع سردخانه زیر صفر و سردخانه بالای صفر

سردخانه اتاقی

از سردخانه های اتاقی برای ساخت سردخانه های کوچک استفاده میشود که معمولا برای نگهداری مواد غذایی در رستوران ها، فروشگاها، هتل ها و ...استفاده می شود.
در سردخانه اتاقی معمولا یک دیوار به کمک ساندویچ پنل عایق کار میشود و تجهیزات سرمایشی درون آن قرار میگیرد.

سردخانه زیرصفر

سردخانه صنعتی زیر صفر مواد غذایی و خوراکی را در دمای زیر صفر نگهداری می کند که دارای ساندویچ پنل هایی با ضخامت  ۱۲ الی ۲۰ سانتی متر می باشد و موجب می شود دمای سردخانه  بین صفر درجه تا منفی 40 درجه سانتی گراد قرار بگیرد در انتخاب کمپرسور این مدل از سردخانه وابسته به دمای اواپراتور، کندانسور و برودت سردخانه است. این سردخانه مناسب برای نگهداری از انواع محصولاتی از جمله گوشت، مرغ و ماهی، میگو و همینطور انواع خوراکی مانند خرما، پنیر وکره ، بستی و... مورد استفاده قرار می گیرد که باید در دمای زیر صفر و به صورت منجمد طول عمر ان ها را افزایش دهیم.

اساسی ترین تجهیزی که در سردخانه زیر باعث وسعت سرمایشی می شود وجود دستگاه کمپرسور می باشد.

سردخانه بالای صفر

سردخانه صنعتی بالای صفر درجه  دارای ساندویچ پنل هایی با ضخامت  ۸ الی ۱۰ سانتی متر می باشد و دمای این سردخانه به طور معمول بین ۰ تا ۵ درجه سانتی گراد است. انتخاب این محدوده دما در سردخانه بستگی به مواردی از جمله ارایی سردخانه و همنین هدفی که از ایجاد سردخانه داریم، حائز اهمیت است در واقع موارد کاربردی برای این نوع سردخانه برای نگهداری از محصولات برای کوتاه مدت یا بلند مدت می باشد که این محصولات شامل محصولات پروتئینی، لبنی، گل وگیاه و دارو است.

سردخانه صنعتی دو مداره 

در مداردی که شما نیازمند به داشتن هردو سردخانه، سردخانه زیر صفر و سردخانه بالای صفر باشید در این موارد بهترین کار برای برطرف کردن این نیازاستفاده از سردخانه دومداره است. برای نگهداری وحفظ محصولات مختلف در شرایط بهینه، نیازبه سردخانه های مجزایی دارد که از نظر اقتصادی امکانپذیر نیست. درمورد این سردخانه باید همواره توجه داشته باشید که  پس از تخلیه سردخانه (بالای صفر یا زیر صفر) در یکی از این حالات و تغییر به حالت دیگر (بالای صفر یا زیر صفر) اتاق سردخانه را با مواد نانو ضدعفونی و شستشو کرد که پس از بارگیری مجدد باعث بو گرفتن محصول جدید نشود.

سردخانه صنعتی

اجزا و تجهیزات سردخانه صنعتی

  • کمپرسور 

کمپرسور که به آن متراکم کننده نیز گفته می شود،  مبرد را در سیستم جاری می کند.مبرد در بخشی از سیکل، حرارت محیط را جذب و در بخش دیگر آن را دفع می کند .این قطعه با ایجاد فشار بر روی گاز مبرد، حرارت گاز را افزایش می دهد تا این گاز تبدیل به بخار گردد.

  • کندانسور 

کندانسور گاز متراکم شده و جریان یافته از کمپرسور درون سردخانه صنعتی را خنک می کند.

  • اوپراتور

اواپراتور در حقیقت خنک کننده درون اتاقک سردخانه می باشد و گاز سرد شده توسط کندانسور را که از شیر انبساطی به سوی آن جاری شده است، توسط فن های دمنده وارد اتاقک می نماید. 

اجزای سردخانه صنعتی

عوامل موثر در قیمت سردخانه صنعتی

  1. برند اواپراتور و کمپرسور

  2. دمای نگهداری سردخانه زیر صفر یا بالای صفر

  3. ابعادهر چه ابعاد سردخانه بزرگتر باشد هزینه ساخت بالاتر می رود

  4. موتور سردخانه یا کمپرسور سردخانه

  5. ساندویج پنل

  6. سایز و نوع درب سردخانه

  7. برق سه فاز یا تک فاز (ساخت سر خانه های بزرگ با برق تک فاز امکان پذیر نمی باشد و اینکه ساخت سردخانه با برق تک فاز بیشتر می شود.)

  8. تجهیزات کنترلی

  9. شیرآلات

  10. تابلو برق

  11. کیفیت نصب

قیمت سردخانه زیر صفر

انواع سردخانه صنعتی صنایع برودتی آرامیس مارکت

سردخانه جسد

تمامی یخچال های صنایع برودتی آرامیس مارکت دارای ۱۸ماه گارانتی و ۵سال خدمات پس از فروش و این شرکت این امکان را برای مشتریان فراهم کرده که از طریق تماس با کارشناسان ما سفارش شما ثبت شود و مانیز از طریق باربری محصول فوق را به سراسر کشور از جمله کشورهای همسایه ارسال میکنیم 
جهت کسب اطلاعات بیشترو محاسبه قیمت سردخانه، اجزا و تجهیزات سردخانه صنعتی،قطعات سردخانه صنعتی با کارشناسان آرامیس مارکت تماس بگیرید 

تماس بگیرید